Inbound Marketing Strategie

Het opbouwen van waardevolle 1-op-1 relaties met de klant als onderdeel van de Marketing Strategie en het langdurig genereren van interessante leads.

Strategie - Bakker Business Transformation

Er was eens…. een klant op zoek naar vooruitgang

En zijn weg door het Inbound Marketing landschap

De reis van de klant op zoek naar zijn doel

In alle grote verhalen is het concept van de reis van de held eenvoudig. In essentie gaat de geliefde held op een queeste en komt voor onnoemelijke moeilijkheden te staan. Hij overwint en keert getransformeerd terug naar huis. Onderweg krijgt hij uiteraard hulp. Vaak in de vorm van een wijsgeer of tovenaar. Er is ook meestal iemand die de held helpt op zijn avontuur met begeleiding en advies zodat de held kan groeien en kan bereiken waar hij op uit is.

De klant heeft het doel scherp voor ogen

Als het gaat om Inbound Marketing is de rol van de wijze adviseur weggelegd voor jou als marketeer van een bedrijf of organisatie. Elke prospect of potentiële klant is op een zoektocht om een aantal doelen te bereiken. Ze weten misschien niet waarheen hun reis hen zal leiden maar als marketeer is het jouw taak om een constante gids te zijn. En wanneer zij jou nodig hebben als hun hulpbron, als expert die klaar staat voor hun vragen wanneer ze antwoorden het hardst nodig hebben.

Groei genereren voor jezelf en voor jouw klant

Het is jouw taak als Marketeer om op te treden als de constante altijd beschikbare adviseur zodat jouw educatieve begeleiding vertrouwen opbouwt en groei genereert op zowel de korte als op de lange termijn. Voor zowel jouw organisatie als die van de prospect of potentiële klant. De continue stroom aan content fungeert hierbij als jouw stem. Het stelt je in staat om één-op-één te spreken met tientallen, honderden, en mogelijk duizenden van deze helden die op regelmatige basis op zoek zijn naar antwoorden en inzichten over jouw diensten en producten.

Marketing Automation: Een grote vooruitgang in Marketing Software

Terwijl dit in het verleden enkel plaatsvond via blog posts en websitepagina’s heeft de vooruitgang in technologie geleid tot de opkomst van allerlei conversatietools zoals chatbots, live chat en sociale media en is het dus gemakkelijker dan ooit om een gesprek aan te gaan. Het is alsof jouw bedrijf of organisatie daadwerkelijk 24/7 beschikbaar is en rechtstreeks met hen spreekt als een persoon.

 

Chantal Bakker - Bakker Business Transformation

7 voordelen van Inbound Marketing

Inbound Marketing als onderdeel van de Bedrijfsstrategie én de Marketing Strategie kent een aantal grote voordelen ten opzichte van het toepassen van op zichzelfstaande Marketing Tools:

  1. Het is kostenbesparend
  2. Verhoogd vertrouwen van de klant
  3. Veel kwalitatieve bezoekers
  4. Doorlopend hoogwaardige nieuwe leads
  5. Gebaseerd op een groei-mindset
  6. Behouden van contact met bezoekers
  7. Hoger percentage bezoekers dat klant wordt

 

 

Betekenisvolle één-op-één relatie met de klant

Dit is hoe online content organisaties en bedrijven in staat stelt om betekenisvolle één-op-één relaties op te bouwen en deze met aandacht en liefde te onderhouden. En dat op grote schaal. De regels voor de creatie van content veranderen echter voortdurend. Van het schrijven van 350-woorden per blog met de juiste balans van links en zoekwoorden om zo goed te scoren bij de ideale doelgroep. Tot het verhogen van de semantische relaties tussen woorden onderling. Maar ook de technische voorwaarden waaraan je moet voldoen om succesvol te zijn veranderen doorlopend.

Kraak de code van de klant op zoek naar jou

Naarmate meer bedrijven meer content begonnen te creëren hadden zoekmachines het steeds moeilijker om de meest relevante informatie naar boven te halen. Daartoe hebben zij keer op keer ingewikkelde nieuwe algoritmen ontwikkeld. Vandaag de dag zijn zoekmachines drastisch verbeterd in hun vermogen om de intentie van de gebruiker te bepalen en de juiste websites, artikelen en antwoorden te selecteren. Aan jou de taak om die code te kraken!

Eén van de eerste SEO specialisten van Nederland

Het creëren van relevante content is van het grootste belang. Het kennen van de doelgroep en het maken van expliciete strategische keuze geeft inzicht in hun motivaties, doelen, wegversperringen maar ook hun gedrag. En daar gaat het ons om. Dit helpt ons om de Marketing Strategie meer afgestemd en gepersonaliseerd uit te zetten zodat het aan hun behoeften voldoet. Als Content Marketeer sta je voor de neverending uitdaging om een continue stroom aan informatie te leveren aan de juiste persoon op het juiste moment via het juiste kanaal. Elke keer weer.

Meer achterover leunen én toch meer leads genereren

Bakkeer Business Transformation heeft zo’n 20 jaar evaring met Content Marketing en Zoekmachine Optimalisatie (SEO) en weet als geen ander wat wel werkt en wat niet. Hierbij gebruiken wij software die een deel van deze processen automatiseert en tevens optimaliseert voor een verbeterd resultaat. De kracht van de combinatie van kennis en techniek dus. Met een flinke dot empatisch vermogen. In plaats van mensen te dwingen met jouw organisatie in contact te treden en een groot Marketing budget te zien verdampen kun je jouw tijd en inspanningen richten op het duurzaam aantrekken van de juiste bezoekers en het stimuleren van interacties met de grootste slagingskans. Uiteraard geheel in overeenstemming met de Business Strategie en de executie hiervan.

 

Wil je weten of jouw bedrijf wel insteekt op maximaal voordeel voor jouw klanten en dus maximale omzetverhoging?

Doe nu de Value Scan

Succes is geen toeval

Doe de Value Scan en steek in op een strategie die future-proof is

Wacht niet tot blijkt dat succes of verdere groei van jouw bedrijf of organisatie uitblijft maar doe nu de Value Scan van Bakker Business Transformation. Gebaseerd op het Business Transformation Model. Met vragen over:

En krijg inzichtelijk welke verbeterpunten om aandacht vragen. Hoe zeker je misschien nu ook bent van jouw positie in de markt, verandering is uiteindelijk onvermijdelijk. Door hierop te anticiperen voorkom je het risico om marktaandeel te verliezen en blijft de omzet groeien.

Onze nieuwsbrief

Let’s keep in touch

Word je geraakt door wat je hier op de site leest over Innovatie, Transformatie, Value Proposition, Business Models, Sustainability, Disruption, Marketing, Automation en meer? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil samen transformeren!

Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief: