Automation

De tijd dat Marketing, Sales en Service uit een optelsom van losse activiteiten met ieder hun eigen kanalen bestond is nu echt voorbij. Een holistische benadering is vele malen effectiever. Zeker wanneer de verzamelde data organisatiebreed worden benut.

Bakker Business Transformation Logo

Marketing Automation

Het inzetten van strategische Marketing Automation levert altijd onmiddelijk groei op  >>

Sales Automation

Succesvolle bedrijven worden nog succesvoller met de inzet van Sales Automation  >>

Service Automation

Omdat ook bij bestaande klanten nog veel kansen onbenut zijn is Service Automation een must  >>

Wat is Automation en wat levert het op?

Sneller en eenvoudiger klanten werven en behouden

Automation gebruikt software om eentonige Marketing, Sales & Service werkzaamheden te automatiseren en er bovendien succesvoller mee te zijn. Steeds terugkerende taken zoals e-mailmarketing, het plaatsen van berichten op Sociale Media en  het automatiseren  van advertentiecampagnes – Niet alleen omwille van de efficiëntie maar ook om zo klanten een meer gepersonaliseerde ervaring te bieden. De technologie achter automatisering maakt deze taken sneller en eenvoudiger uit te voeren.

Wat kan Automation voor een organisatie of bedrijf betekenen?

Wanneer we kijken naar de veelvoorkomende uitdagingen waar bedrijven voor staan, weten we dat het genereren van leads en het betrokken houden van klanten gedurende hun hele traject hoop op de agenda staat. Naast deze doelstellingen worden bedrijven geconfronteerd met een explosie van gegevens die worden verzameld, maar hebben ze moeite om deze in hun voordeel te gebruiken. Automation helpt deze uitdagingen het hoofd te bieden door gegevens aan het werk te zetten en de workflows te stroomlijnen.

Organisatie breed inzetten van een CRM dat klantgericht is

De meeste organisaties en bedrijven beschouwen Automation als een middle-of-the-funnel tool. Ideaal voor het koesteren van leads via geautomatiseerde e-mailsequenties. En hoewel e-mailmarketing een geweldige toepassing van (marketing)automatisering is leidt deze benadering al snel tot een onsamenhangende ervaring voor prospects en klanten wanneer ze van marketing, naar verkoop en naar klantenservice gaan.

Een vruchtbare bodem voor een langdurige relatie met de klant

Geautomatiseerde klantcontacten moeten worden ingezet gedurende de gehele levenscyclus van de klant. In welke fase deze zich ook verkeerd: Van Marketing, Sales tot Service. Wanneer Automation op strategische wijze wordt geïntegreerd, wordt een vruchtbare bodem gelegd voor gezonde, langdurige relaties met de klant. Wanneer Automation goed wordt uitgevoerd, levert het uw bedrijf drie belangrijke voordelen op:

 

3 belangrijke voordelen 

1. Gepersonaliseerde workflows

Elke actie van een prospects is een extra datapunt voor de Marketing Strategie dat vertelt waar klanten naar op zoek zijn, direct op het moment zelf. Hoe nuttig deze informatie ook is, het is onmogelijk om deze gedragingen handmatig te volgen. Met Automation kunnen bedrijven en organisaties deze gegevens via meerdere kanalen gebruiken om de behoeften van hun klanten beter te begrijpen en de juiste content op het juiste moment te leveren.

Deze workflows helpen prospects – de potentiële klanten – naar nuttige inhoud te leiden. Dat resulteert in warme leads die vervolgens op strategische wijze tot klanten kunnen worden omgezet. Automation houdt daar niet op. Met de klant in het middelpunt van de focus kunnen organisaties en bedrijven klanten blijvend betrekken wat leiden tot loyale, terugkerende klanten die hun vrienden en familie doorverwijzen.

2. Gestroomlijnde processen

Breng het gehele bedrijf op dreef met gestroomlijnde processen die de klanten in het middelpunt van alles houden. Bouw processen die over verschillende functionele teams heen werken zodat de klant minder moeite hoeft te doen om voor elkaar te krijgen waarvoor hij kwam. Doorbreek silo’s en werk samen alle betrokkenen van de organisatie of het bedrijf om een uniforme klantervaring te bieden. Vanaf het allereerste klantcontact tot na de aankoop door de klant.

Met goed ingerichte Automation zijn er niet langer ingewikkelde overdrachtprocedures tussen de ene en de andere afdeling nodig omdat alles automatisch wordt opgeslagen in het centrale CRM en interne workflows helpen bij het toekennen van prioriteiten aan taken wanneer dat nodig is.

3. Geïntegreerde gegevens en analyses

Elke actie van de prospects is een extra datapunt voor uw Automation dat onmiddellijk vertelt waar klanten naar op zoek zijn. Alleen, hoe nuttig deze informatie ook is, het is onmogelijk om deze gedragingen handmatig te volgen.

Met Marketing Automation Software kunnen bedrijven en organisaties deze gegevens via meerdere kanalen gebruiken om de behoeften van hun klanten beter te begrijpen en de juiste content op het juiste moment te leveren. Deze workflows helpen gekwalificeerde prospects naar nuttige inhoud te leiden, wat resulteert in warme leads die vervolgens op doordachte wijze klant worden. Waar Sales en Service bovendien handing gebruik van maken.

Marketing Automation

Het inzetten van strategische Marketing Automation levert altijd onmiddelijk groei op >>

Sales Automation

Succesvolle bedrijven worden nog succesvoller met de inzet van Sales Automation >>

Service Automation

Omdat ook bij bestaande klanten nog veel kansen onbenut zijn is Service Automation een must >>

Waarom je klantgericht moet werken

  • Organisaties die klantgericht werken ontwikkelen producten en diensten waar gegarandeerd behoefte aan is
  • Door klantgericht te werken en de Value Proposition daarop af te stemmen geef je de concurrent het omkijken
  • De effectiviteit op de werkvloer en in de relatie met klanten (Marketing, Sales & Service) neemt zienderogen toe
  • Klanten worden aangespoord te kopen wat ze al van plan waren te kopen in plaats van wat jij wilt slijten
  • Het is veel gemakkelijker duidelijk te communiceren wat je aanbiedt en wat de waarde daarvan is
  • Organisaties en bedrijven gaan werken vanuit de relatie met de klant en dat geeft een meer human approach

Transformeren naar een langdurig succes

Werken rond een optimale klantervaring

Wanneer we als organisatie of bedrijf alles bouwen rond het leveren van een optimale klantervaring en de klant te betrekken bij het doorontwikkelen en verder optimaliseren zijn we langdurig verzekerd van klanten die terug blijven komen en als ambasadeur nieuwe klanten naar ons doorsturen.

Wanneer verdere groei uitblijft

Bakker Business Transformation weet ik als geen ander. Zij is ontstaan vanuit een Marketing Bureau dat dat dit keer op keer bij haar klanten terug zag. De reden waarom groei uitbleef was vaak pijnlijk zichtbaar. Het merendeel van de bedrijven is te veel op zichzelf gericht, op hun eigen kwaliteiten en hun eigen aanbod, waardoor de klant te veel sedundair wordt en verder groei en succes uitblijft.

Geen last meer van een overkill aan tools en andere hulpmiddelen

Bij Bakker Business Transformation weten we dat dit anders kan en moet. We weten na bijna 30 jaar wat anders kan en moet. Hoe je betere klanten aantrekt en ze ook binnenhoudt zodat zij langdurig voor omzet zorgen. We weten ook dat Marketing, Sales en Service niet eenvoudig is en dat de overkill aan tools en modellen het alleen maar complexer maakt. Dat er erg veel kansen blijven liggen. Kansen tot groei en omzetverhoging.

Eenvoudiger, overzichtelijker en een goed overzicht van de verbeterpunten

Het automatiseren van een groot deel van de Customer Journey, de klantreis, baseerd op een Customer Relation Management (CRM) systeem gekoppeld aan de Marketing, Sales en Service tools en de daarbij behorende dashboards vergoot het succes én maakt het vele malen eenvoudiger. Maar dat niet alleen. Het wordt bovendien veel inzichtelijker en dat komt de relatie met de klant ten goede. De data-analyse die hier op volgt brengt de verbeterpunten bovendien overzichtelijk in kaart zodat je als lerende organisatie geen kansen meer laat liggen.

Wil je weten of jouw bedrijf wel insteekt op maximaal voordeel voor jouw klanten en dus maximale omzetverhoging?

Doe nu de Value Scan

Succes is geen toeval

Doe de Value Scan en steek in op een strategie die future-proof is

Wacht niet tot blijkt dat succes of verdere groei van jouw bedrijf of organisatie uitblijft maar doe nu de Value Scan van Bakker Business Transformation. Gebaseerd op het Business Transformation Model. Met vragen over:

En krijg inzichtelijk welke verbeterpunten om aandacht vragen. Hoe zeker je misschien nu ook bent van jouw positie in de markt, verandering is uiteindelijk onvermijdelijk. Door hierop te anticiperen voorkom je het risico om marktaandeel te verliezen en blijft de omzet groeien.

Onze nieuwsbrief

Let’s keep in touch

Word je geraakt door wat je hier op de site leest over Innovatie, Transformatie, Value Proposition, Business Models, Sustainability, Disruption, Marketing, Automation en meer? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil samen transformeren!

Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief:

hbspt.forms.create({
region: “na1”,
portalId: “8828550”,
formId: “2f8857eb-e49e-4812-ba9d-94047c354f6e”
});