Grown-up, voorbij succes

Ben jij de Start-up en Scale-up fase met jouw bedrijf volgroeit en ben je klaar voor de volgende stap? Dan is Strategy Management & Executie belangrijker dan ooit. Succesvol blijven aan de top en verder door groeien is een complexe uitdagende volgende fase.

Een nieuwe volgende stap

Bedrijven die de Start-up en Scale-up fases succesvol hebben doorlopen hebben vaak al snel het idee dat er ruimte ontstaat om de strategie verder op te schalen. Dat heeft het gevaar in zich dat het succes als een kaartenhuis in stort. Ondanks de jarenlange ervaring in het opschalen en doorintwikkelen is juist in deze fase de samenwerking met een Stragisch Manager van essentieel belang. Iemand om mee te sparen die weet wat de vervolg stappen wel en niet zijn. Die het risico tot een minimum weet te beperken en de markt op zijn broekzak kent.

Innovatieve bedrijven

Innovatieve bedrijven zijn bedrijven die verandering niet schuwen, maar actief omarmen en opzoek gaan naar mogelijkjeden om de kwaliteit van zowel de producten als de diensten die zij aan hun klanten en consumenten leveren te verbeteren.

Beyond Scale-up

Bedrijven die de Scale-up fase succesvol hebben doorlopen zijn toe aan een volgende stap. Zij hebben de mogelijkheden en middelen om een meer Disruptive Strategy neer te zetten waarmee ze de markt verstoren en in beweging brengen.

Fusion Strategy

Grown-up bedrijven en organisaties zijn doorgaans bedrijven die verschillende strategieën gelijktijdig toepassen en zo op meerdere sporen succesvol zijn. De complexiteit van de strategie en de executie ervan neemt daarmee toe.

Het geheim zit hem erin dat je bepaalt HOE je jouw producten en diensten aanbiedt aan jouw klanten op een manier die nagenoeg altijd onmogelijk te kopiëren valt.

Michael E. Porter

Professor, Harvard Business School

Succes is geen toeval

Blogs en artikelen over Transformation

10 Succesvolle Business Strategieën

10 Succesvolle Business Strategieën

De Wat-vraag als fundament van de Business Strategie Bedrijven en organisaties met een goed uitgewerkte Business Strategie zijn succesvoller. Hierbij draait het om de Wat-vraag. Het helpt hen bij het bepalen van de antwoorden op vragen als: Wat proberen we te bereiken...

Innovatie verandert zelf ook

Innovatie verandert zelf ook

Innovatie verandert zelf ook Het lijkt misschien een nieuwe hype om te spreken over Innovatie als iets nieuws. Toch is Innovatie niet nieuw. De alles in één innovator In de 19de eeuw was de typische innovator – denk aan Edison – een zelfstandig ondernemer. Een ZZP-er...

De 8 valkuilen bij Transformatieprocessen

De 8 valkuilen bij Transformatieprocessen

Wat er fout gaat bij jezelf omvormen tot een betere concurrent In de bijna 30 jaar dat ik mij bezig hield met Marketing Strategie & Business Transformation viel mij op dat de meeste bedrijven probeerden zichzelf om te vormen tot aanzienlijk betere concurrenten om...

Wil je weten of jouw bedrijf wel insteekt op maximaal voordeel voor jouw klanten en dus maximale omzetverhoging?

Doe nu de Value Scan

Succes is geen toeval

Doe de Value Scan en steek in op een strategie die future-proof is

Wacht niet tot blijkt dat succes of verdere groei van jouw bedrijf of organisatie uitblijft maar doe nu de Value Scan van Bakker Business Transformation. Gebaseerd op het Business Transformation Model. Met vragen over:

En krijg inzichtelijk welke verbeterpunten om aandacht vragen. Hoe zeker je misschien nu ook bent van jouw positie in de markt, verandering is uiteindelijk onvermijdelijk. Door hierop te anticiperen voorkom je het risico om marktaandeel te verliezen en blijft de omzet groeien.

Onze nieuwsbrief

Let’s keep in touch

Word je geraakt door wat je hier op de site leest over Innovatie, Transformatie, Value Proposition, Business Models, Sustainability, Disruption, Marketing, Automation en meer? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil samen transformeren!

Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief: