Transformation Blogs
Transformeren houdt nooit op. Het is een ongoing process. Juist daarom is het jezelf blijven informeren over de laatste ontwikkelingen belangrijk. Met deze blogs hopen we jou daarbij wat handreikingen te doen.
Succes is geen toeval
Next level Transformation Blogs
5 Business Modellen bij Duurzaamheid als Winstgevende Strategie
Met een lange termijn strategie de concurrentie verslaan Ik herinner het mij nog goed. Jaren geleden had ik een klant die duurzamer wilde ondernemen en dat als Purpose wilde opnemen in zijn Business Strategie. Maar hij was niet bereid - om financiele redenen - om daar...
12 voordelen van een Harvard Interim Strategy Manager
Waarom een Harvard Interim Strategy Manager vele voordelen kent Het inhuren van een Interim Strategie Manager kan verschillende voordelen bieden voor een organisatie. Afhankelijk van de specifieke omstandigheden en behoeften. Hier zijn allereerst enkele redenen waarom...
Harvard Summer Walk 2023
Meet & Greet Harvard Alumni and Students Summer has always been a good time to meet and greet during a walk in nature. Harvard Business School (HBS) Chapter Amsterdam / BeNeLux invites alumni and students for a walk near Nijmegen, The Netherlands. We will be...
MKB stapt over op Battery Energy Solar Systems (BESS)
Zonnepanelen met batterij zijn de toekomst Een zonne-energiesysteem op batterijen kan een goede investering zijn voor MKB bedrijven en hun specifieke omstandigheden en doelstellingen. Zij hebben gegarandeerd baat bij een investering in dergelijke systemen....
Welke Online Marketing Strategieën zijn het meest effectief?
Door een succesvolle Marketing Strategie voor jouw bedrijf te creëren, kun je doelgroepen identificeren en campagnes ontwerpen die hen op de meest effectieve manier bereiken. Je kunt als bedrijf of onderneming ook datagestuurde inzichten gebruiken om weloverwogen beslissingen te nemen over wat werkt en wat niet. Met de uitgebreide ervaring van Bakker Business Transformation heb je ervaring bij de hand die jou door het hele proces begeleidt.
EVENT: HBS Style Case Study over Disruptive Strategy
Hoe Kodak haar eigen ondergang had kunnen voorkomen In dit online evenement georganiseerd door Harvard Business School Online Chapter Amsterdam BeNeLux neemt dr. Barbara van Veen de aanwezigen mee in een HBS Style Case Study die laat zien hoe Kodak disruptie had...
In 5 stappen naar een doeltreffende Balanced Scorecard
Succesvolle bedrijven maken gebruik van een Balanced Scorecard Het ontwikkelen van een effectieve, evenwichtige Balanced Scorecard kan een organisatie helpen het prestatiebeheer goed in beeld te hebben en te optimaliseren en het succes te maximaliseren. Deze vijf...
Hoe ga je als onderneming om met Inflatie?
De Inflatie overleven Als directeur of eigenaar van een bedrijf of organisatie kan het managen van de invloed van de inflatie op de onderneming een uitdagende taak zijn. Vorig jaar hebben beleidsmakers, economen en specialisten op de financiële markten heftig...
De voordelen van een verbeterde Customer Experience (CX)
Leidinggevenden maken nog steeds gebruik van verouderde meetsystemen Bedrijven van allerlei slag hebben zwaar geïnvesteerd in Marketing Tools en Technologieën om hun klanten beter te begrijpen en de voordelen van een superieure Customer Experience (CX) te benutten....
Het tracken van Leads is al snel winstgevend
Nieuwe leads direct in jouw inbox Is jouw bedrijf toe aan een boost in sales maar heb je moeite met het vinden van nieuwe leads? Een bekend probleem. Het identificeren van geïnteresseerde bedrijven is immers een lastige en tijdrovende klus. Toch moet ieder B2B bedrijf...
To do list Post-Corona Value Proposition
To do list Post-Corona Value Proposition Corona heeft het één en ander veranderd in het strategieveld. Het gedrag van de klant is veranderd. Het aanbod. De prijs. De manier van aanbieden. Houd er rekening mee dat een Value Proposition die het voor de Coronoacrisis ons...
Free lecture: They Ask You Answer Strategy
Transform into the voice of your customers Did you know that prospects, B2B and B2C, are obsessing over 5 topics when looking into a product/service? In this seminar the first Certified They Ask, You Answer guide in The Netherlands, Danielle Navas-Brandt will lead you...
Sustainability: Tijd voor een aanvallende Business Strategie
Wacht niet te lang - De eersten zijn het meest succesvol De eerste ervaringen suggereren dat in veel sectoren bedrijven die als één van de eersten naar net zero duurzame kansen streven, meer succes hebben. Dat noemen we in de Marketing, The Law of Being First. Nu de...
Free Lecture: Digital Transformation Strategy / Omgevingswet
HBS on The largest Digital Transformation in Dutch History The Harvard Business School Community Chapter Amsterdam / BeNeLux has invited Roland Willemsen for a lecture on The Digital Transformation Strategy behind New Dutch Environmental Law. He is the...
10 Succesvolle Business Strategieën
De Wat-vraag als fundament van de Business Strategie Bedrijven en organisaties met een goed uitgewerkte Business Strategie zijn succesvoller. Hierbij draait het om de Wat-vraag. Het helpt hen bij het bepalen van de antwoorden op vragen als: Wat proberen we te bereiken...
Innovatie verandert zelf ook
Innovatie verandert zelf ook Het lijkt misschien een nieuwe hype om te spreken over Innovatie als iets nieuws. Toch is Innovatie niet nieuw. De alles in één innovator In de 19de eeuw was de typische innovator – denk aan Edison – een zelfstandig ondernemer. Een ZZP-er...
De 8 valkuilen bij Transformatieprocessen
Wat er fout gaat bij jezelf omvormen tot een betere concurrent In de bijna 30 jaar dat ik mij bezig hield met Marketing Strategie & Business Transformation viel mij op dat de meeste bedrijven probeerden zichzelf om te vormen tot aanzienlijk betere concurrenten om...
Waarom veel Start-ups falen
Het geheim achter een succesvolle Start-up, Scale-up & Grown-up Vandaag de dag is het niet ongebruikelijk dat bedrijven die hun markten decennialang hebben gedomineerd, worden overrompeld door nieuwkomers met radicaal nieuwe bedrijfsmodellen. Aan de andere kant...
Marketing 2020: De crisis voorbij
VAN CRISIS NAAR HERNIEUWING MICROMARKETINGSTRATEGIE De coronacrisis daagt ons uit onze keuzes te herzien. Dat geldt ook binnen de Marketing. Kwamen we voor de coronacrisis nog weg met een focus op Marketing Communicatie, het meest tot de verbeelding sprekende...
Let’s keep in touch
Word je geraakt door wat je hier op de site leest over Innovatie, Transformatie, Value Proposition, Business Models, Sustainability, Disruption, Marketing, Automation en meer? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.
Ja, ik wil samen transformeren!
Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief: