De groeiende Scale-up
Ben jij een Start-up met veel potentie? Wil je de kans op succes vergroten? Vaardigheden ontwikkelen die jou daarbij helpen en een strategisch plan opstellen zodat je gegarandeerd succesvol bent. Gebaseerd op onderzoeken van Harvard Business School.
Inbound Marketing Strategy
Hoe zou het zijn wanneer je meer zicht zou hebben op de wensen en het gedrag van een (potentiële) klant? En daar jouw aanbod op aanpast?
Meer over Inbound Marketing
Customer Centric Marketing
Wanneer je de waarde voor de klant centraal zet in plaats van het aanbod van jouw bedrijf of organisatie, wordt je aantrekkelijker voor klanten.
Heel specifiek: Jobs to be done
Jouw klanten of afnemers staan voor een taak waar ze een oplossing voor zoeken. Door deze centraal te stellen bij het ontwikkelen van het aanbod creer je direct een band.
Meer over waardecreatie
De 7 meest essentiële ondernemersvaardigheden
De kans op succes drastisch vergroten
Vooral in de eerste fasen van het opstarten van een bedrijf, zijn ondernemers verantwoordelijk voor het uitvoeren van een verscheidenheid aan taken – het hoort erbij. Voordat u een boekhoudafdeling, marketingstaf en productontwikkelingsteam hebt, zul je waarschijnlijk een aantal van deze cruciale verantwoordelijkheden moeten beheersen. Door de tijd te nemen om bepaalde vaardigheden te ontwikkelen voordat je jouw bedrijf start, kunt je de kansen op succes drastisch vergroten. Hier is een lijst van enkele van de meest kritische vaardigheden die alle ondernemers moeten hebben:
- Communicatievaardigheden die je veel zult gebruiken wanneer je werkt met verkopers, investeerders, klanten en verschillende leden van jouw groeiende team
- Een Business Model dat jou in staat stelt om zo efficiënt mogelijk naar jouw doelen toe te werken
- Vaardigheden op het gebied van timemanagement die van essentieel belang zijn, vooral in het begin, wanneer jij meerdere verantwoordelijkheden hebt
- Datagestuurde besluitvorming waardoor je objectieve, meetbare beslissingen kunt nemen over jouw producten, diensten, bedrijf en klanten
- Strategisch denken waardoor jij gemakkelijker kansen en bedreigingen kunt ontdekken die jouw bedrijfsbeslissingen sturen
- Boekhoudkundige basiskennis die is voordat je een medewerker of team hebt dat zich bezighoudt met het beheer van de financiën van jouw bedrijf
- Veerkracht want elke ondernemer wordt geconfronteerd met uitdagingen en moeilijkheden en het vergt veel veerkracht om terug te veren
De grootste succesversnellers
Value Proposition
Door jezelf als bedrijf zo te positioneren dat de waarde voor de klant direct helder is en er altijd een behoefte aan is neem je direct een voorsprong op de concurrent.
Sustainable Innovation
Bedrijven die hun markt al domineren zullen net als de start-ups en scale-ups blijvend moeten transformeren ondat ze anders uiteindelijk terrein verliezen.
Disruptive Strategy
Wanneer je als bedrijf een plek wilt veroveren in een markt die al gedomineerd wordt door anderen geeft een disruptive strategy jou de mogelijkheid om succesvol te zijn.
Value Proposition
Aenean eu leo quam. Pellesque ornare sem lacinia quam venenatis vestibulum. Vestibulum id ligula porta felis euismod semper. Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam.
Curabitur blandit tempus porttitor.
Nulla vitae elit libero, a pharetra augue. Sed posuere consectetur est at lobortis.
Business Model
Aenean eu leo quam. Pellesque ornare sem lacinia quam venenatis vestibulum. Vestibulum id ligula porta felis euismod semper. Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam.
Curabitur blandit tempus porttitor.
Nulla vitae elit libero, a pharetra augue. Sed posuere consectetur est at lobortis.
Marketing Strategie
Aenean eu leo quam. Pellesque ornare sem lacinia quam venenatis vestibulum. Vestibulum id ligula porta felis euismod semper. Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam.
Curabitur blandit tempus porttitor.
Nulla vitae elit libero, a pharetra augue. Sed posuere consectetur est at lobortis.
MEER ACHTERGROND INFORMATIE
Kennisbank: Up-to-date on Bakker Business Transformation
5 Business Modellen bij Duurzaamheid als Winstgevende Strategie
Met een lange termijn strategie de concurrentie verslaan Ik herinner het mij nog goed. Jaren geleden had ik een klant die duurzamer wilde ondernemen en dat als Purpose wilde opnemen in zijn Business Strategie. Maar hij was niet bereid - om financiele redenen - om daar...
12 voordelen van een Harvard Interim Strategy Manager
Waarom een Harvard Interim Strategy Manager vele voordelen kent Het inhuren van een Interim Strategie Manager kan verschillende voordelen bieden voor een organisatie. Afhankelijk van de specifieke omstandigheden en behoeften. Hier zijn allereerst enkele redenen waarom...
Harvard Summer Walk 2023
Meet & Greet Harvard Alumni and Students Summer has always been a good time to meet and greet during a walk in nature. Harvard Business School (HBS) Chapter Amsterdam / BeNeLux invites alumni and students for a walk near Nijmegen, The Netherlands. We will be...
MKB stapt over op Battery Energy Solar Systems (BESS)
Zonnepanelen met batterij zijn de toekomst Een zonne-energiesysteem op batterijen kan een goede investering zijn voor MKB bedrijven en hun specifieke omstandigheden en doelstellingen. Zij hebben gegarandeerd baat bij een investering in dergelijke systemen....
Wil je weten of jouw bedrijf wel insteekt op maximaal voordeel voor jouw klanten en dus maximale omzetverhoging?
Succes is geen toeval
Doe de Value Scan en steek in op een strategie die future-proof is
Wacht niet tot blijkt dat succes of verdere groei van jouw bedrijf of organisatie uitblijft maar doe nu de Value Scan van Bakker Business Transformation. Gebaseerd op het Business Transformation Model. Met vragen over:
- Value Proposition Start-up
- Business Model Transformation
- Strategie bepaling
- Inbound Marketing Strategie
- Sales Organisatie Model
- Customer Service
- CRM & Automation
En krijg inzichtelijk welke verbeterpunten om aandacht vragen. Hoe zeker je misschien nu ook bent van jouw positie in de markt, verandering is uiteindelijk onvermijdelijk. Door hierop te anticiperen voorkom je het risico om marktaandeel te verliezen en blijft de omzet groeien.
Onze nieuwsbrief
Let’s keep in touch
Word je geraakt door wat je hier op de site leest over Innovatie, Transformatie, Value Proposition, Business Models, Sustainability, Disruption, Marketing, Automation en meer? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.
Ja, ik wil samen transformeren!
Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief: