Business Model Transformation
De klassieker onder de Business Models laat je de kracht ervaren van een goed uitgewerkt Business Model dat je direct kunt implementeren in jouw bedrijf en alle onderdelen handvatten verschaft die richting geven.

Het succes dat volgt op een geweldig Business Model
Meer dan goede technologie in een hip design
Toen Apple de iPod introduceerde, deed het iets veel slimmers dan een goede technologie in een hip design verpakken. Het verpakte een goede technologie in een geweldig business model. Door hardware, software, en service te combineren, ontstond een meerwaarde voor klanten die veel verder reikt dan het technische product dat Apple ook biedt.
Drie redenen om jouw Business Model aan te passen
Om te bepalen of jouw organisatie of bedrijf haar bedrijfsmodel zou moeten veranderen, adviseren Johnson, Christensen, en Kagermann de volgende stappen:
- Benoem wat het bestaande model succesvol maakt. Bijvoorbeeld, welk klantenprobleem lost het op? Hoe zorgt het model voor een nieuw gemak voor de consument en voor recordwinsten voor Apple?
- Let op signalen dat het model aan verandering toe is. Zoals lastige nieuwe concurrenten aan de horizon.
- Beslis of opnieuw uitvinden de moeite waard is. Managers begrijpen hun bestaande model niet goed genoeg om te weten wanneer het moet worden veranderd – of hoe. uw model de moeite waard is. Het antwoord is ja, maar wanneer het nieuwe model de industrie of de markt verandert.
De waarde voor de klant centraal
De 9 stappen die van een product of dienst een bedrijf maken

Bakker Business Transformation
Door de waarde voor de klant centraal te stellen en hen te helpen om hun processen te versnellen en de product development en bedrijfsprocessen hier omheen te ontwikkelen ontstaat er een situatie van gegarandeerde vraag en continuiteit waardoor succes niet uit kan blijven.
Het Bakker Business Transformation van de Bakker Business Transformation is erop gericht om de verschillende zuilen binnen de organisatie op een meer holistisch wijze te laten samenwerken en de Customer Centric Strategie organisatiebreed uit te dragen.
Automation van Marketing, Sales en Service brengt de Customer Journey van de klant in beeld en stemt de vervolgacties daarop af zodat ook in deze zuilen binnen de organisatie de Customer Centric Strategy voor waardeverhoging zorgt. Hetzelfde geldt voor het ecosysteem dat wordt gevormd door gebruik te maken van een platform voor de driehoek klant, management en medewerkers.

1. De doelgroep(en)
2. De Value Proposition
3. De communicatiekanalen
4. De relatie met de klant
5. De omzetkanalen
6. De belangrijkste middelen
7. De hoofdactiviteiten
8. De voornaamste partners
9. De kostenstructuur
Wij denken dat je dit ook interessant vindt:
- Hoe ga je als onderneming om met Inflatie?
- 5 Business Modellen bij Duurzaamheid als Winstgevende Strategie
- Welke tools zijn er om klanten tevreden te stellen?
- Wat is CX Management en hoe zet je dat op?
- De grootste verandering begint met Business Model Transformation
- Klanten binnen houden en upsellen met Service Automation
- Waarom Bakker Business Transformation?
Het is het Business Model dat de transformatie in gang zet
Wil je weten of jouw bedrijf wel insteekt op maximaal voordeel voor jouw klanten en dus maximale omzetverhoging?
Succes is geen toeval
Doe de Value Scan en steek in op een strategie die future-proof is
Wacht niet tot blijkt dat succes of verdere groei van jouw bedrijf of organisatie uitblijft maar doe nu de Value Scan van Bakker Business Transformation. Gebaseerd op het Business Transformation Model. Met vragen over:
- Value Proposition Start-up
- Business Model Transformation
- Strategie bepaling
- Inbound Marketing Strategie
- Sales Organisatie Model
- Customer Service
- CRM & Automation
En krijg inzichtelijk welke verbeterpunten om aandacht vragen. Hoe zeker je misschien nu ook bent van jouw positie in de markt, verandering is uiteindelijk onvermijdelijk. Door hierop te anticiperen voorkom je het risico om marktaandeel te verliezen en blijft de omzet groeien.
Onze nieuwsbrief
Let’s keep in touch
Word je geraakt door wat je hier op de site leest over Innovatie, Transformatie, Value Proposition, Business Models, Sustainability, Disruption, Marketing, Automation en meer? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.
Ja, ik wil samen transformeren!
Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief: