Lean Start-up 

Ben jij een Start-up met veel potentie? Wil je de kans op succes vergroten? Vaardigheden ontwikkelen die jou daarbij helpen en voorkomen dat jij één van de velen Start-ups bent die het niet gaat redden? Gebaseerd op onderzoeken van Harvard Business School en theoriën die zichzelf hebben bewezen?

Waarde Creatie

Of je succesvol bent als Start-up valt of staat met de waarde die je voor de klant weet te genereren. Door de waarde propositie verder aan te scherpen sta je direct 1 – 0 voor.

Meer over Value Proposition

De Lean Strategie

Hoe is het bedrijf georganiseerd? Welke processen liggen hieraan ten grondslag? Hoe betreed jij de markt? Hoe kom je aan klanten? Welk verdienmodel hanteer jij?

 Meer over Strategie

Acceleratie

Door op tijd te anticiperen op succes en veranderingen in de markt en te investeren in alignment van de infrastructuur neemt de slagingskans aanzienlijk toe.

Meer over Business Modellen

Wie zijn die Start-ups - Bakker Business Transformation

Wie zijn die Start-ups?

De meest succesvolle Start-ups zijn van middelbare leeftijd

Onderzoekers analyseerden de leeftijd van alle oprichters van bedrijven. Ze ontdekten dat de gemiddelde leeftijd van de ondernemers die de snelst groeiende startups hebben opgericht 45 jaar is. Over het algemeen laat het empirische bewijs zien dat succesvolle ondernemers doorgaans van middelbare leeftijd zijn – niet jong.

De 7 meest essentiële ondernemersvaardigheden

De kans op succes drastisch vergroten

Vooral in de eerste fasen van het opstarten van een bedrijf, zijn ondernemers verantwoordelijk voor het uitvoeren van een verscheidenheid aan taken – het hoort erbij. Voordat u een boekhoudafdeling, marketingstaf en productontwikkelingsteam hebt, zul je waarschijnlijk een aantal van deze cruciale verantwoordelijkheden moeten beheersen. Door de tijd te nemen om bepaalde vaardigheden te ontwikkelen voordat je jouw bedrijf start, kunt je de kansen op succes drastisch vergroten. Hier is een lijst van enkele van de meest kritische vaardigheden die alle ondernemers moeten hebben:

 

  1. Communicatievaardigheden die je veel zult gebruiken wanneer je werkt met verkopers, investeerders, klanten en verschillende leden van jouw groeiende team
  2. Een Business Model dat jou in staat stelt om zo efficiënt mogelijk naar jouw doelen toe te werken
  3. Vaardigheden op het gebied van timemanagement die van essentieel belang zijn, vooral in het begin, wanneer jij meerdere verantwoordelijkheden hebt
  4. Datagestuurde besluitvorming waardoor je objectieve, meetbare beslissingen kunt nemen over jouw producten, diensten, bedrijf en klanten
  5. Strategisch denken waardoor jij gemakkelijker kansen en bedreigingen kunt ontdekken die jouw bedrijfsbeslissingen sturen
  6. Boekhoudkundige basiskennis die is voordat je een medewerker of team hebt dat zich bezighoudt met het beheer van de financiën van jouw bedrijf
  7. Veerkracht want elke ondernemer wordt geconfronteerd met uitdagingen en moeilijkheden en het vergt veel veerkracht om terug te veren

Welke branches profiteren het meest van het Bakker Transformation Model?

Hoewel het Bakker Transformation Model eigenlijk voor elke branche interessant is, zijn er een aantal branches die opvallend veel profijt kunnen hebben. Laat je dus vooral niet afschrikken wanneer jouw branche er niet bij staat. Wij werken voor ZZP-ers, MKB-ers en Corporate organisaties met de potentie te groeien doordat zij een innovatieve transformatie mindset omarmen en de waarde begrijpen van een strategisch business model dat perfect aansluit op de kansen van vandaag de dag.

  • Management Diensten
  • Computer Software
  • Marketing, Sales & Reclame
  • (Online) Opleidingen & Trainingen
  • Bouw- & Infrabedrijven
  • Financiële Dienstverlening
  • Automotive
  • (Bedrijfs-) Makelaardij
  • Telecommunicatie

Product- of dienst strategie

Bedrijven die hun markt al domineren zullen net als de start-ups en scale-ups  blijvend moeten transformeren ondat ze anders uiteindelijk terrein verliezen.

Abonnement Strategie

Wanneer je als bedrijf een plek wilt veroveren in een markt die al gedomineerd wordt door anderen geeft een disruptive strategy jou de mogelijkheid om succesvol te zijn.

Platform Strategie

Door jezelf als bedrijf zo te positioneren dat dat de waarde voor de klant direct helder is en er altijd een behoefte aan is neem je direct een voorsprong op de concurrent.

De grootste succesversnellers

Value Proposition

Door jezelf als bedrijf zo te positioneren dat de waarde voor de klant direct helder is en er altijd een behoefte aan is neem je direct een voorsprong op de concurrent.

Sustainable Innovation

Bedrijven die hun markt al domineren zullen net als de start-ups en scale-ups  blijvend moeten transformeren ondat ze anders uiteindelijk terrein verliezen.

Disruptive Strategy

Wanneer je als bedrijf een plek wilt veroveren in een markt die al gedomineerd wordt door anderen geeft een disruptive strategy jou de mogelijkheid om succesvol te zijn.

Resources

Resources & Articles For Managing Your  Finances On Your Own

De 8 valkuilen bij Transformatieprocessen

De 8 valkuilen bij Transformatieprocessen

Wat er fout gaat bij jezelf omvormen tot een betere concurrent In de bijna 30 jaar dat ik mij bezig hield met Marketing Strategie & Business Transformation viel mij op dat de meeste bedrijven probeerden zichzelf om te vormen tot aanzienlijk betere concurrenten om...

Waarom veel Start-ups falen

Waarom veel Start-ups falen

Het geheim achter een succesvolle Start-up, Scale-up & Grown-up Vandaag de dag is het niet ongebruikelijk dat bedrijven die hun markten decennialang hebben gedomineerd, worden overrompeld door nieuwkomers met radicaal nieuwe bedrijfsmodellen. Aan de andere kant...

Marketing 2020: De crisis voorbij

Marketing 2020: De crisis voorbij

VAN CRISIS NAAR HERNIEUWING MICROMARKETINGSTRATEGIE De coronacrisis daagt ons uit onze keuzes te herzien. Dat geldt ook binnen de Marketing. Kwamen we voor de coronacrisis nog weg met een focus op Marketing Communicatie, het meest tot de verbeelding sprekende deel van...

Wil je weten of jouw bedrijf wel insteekt op maximaal voordeel voor jouw klanten en dus maximale omzetverhoging?

Doe nu de Value Scan

Succes is geen toeval

Doe de Value Scan en steek in op een strategie die future-proof is

Wacht niet tot het te laat is en doe nu de Value Scan van Bakker Business Transformation. Gebaseerd op het Bakker Business Transformation. Met vragen over jouw:

En krijg inzichtelijk welke verbeterpunten om aandacht vragen. Hoe zeker je misschien nu ook bent van jouw positie in de markt, verandering is uiteindelijk onvermijdelijk. Door hierop te anticiperen voorkom je het risico om marktaandeel te verliezen en blijft de omzet groeien.

Onze nieuwsbrief

Let’s keep in touch

Word je geraakt door wat je hier op de site leest over Innovatie, Transformatie, Value Proposition, Business Models, Sustainability, Disruption, Marketing, Automation en meer? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil samen transformeren!

Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief: