Voor wie?
Hoe kunnen bedrijven in een wereld van snelle transformatie – waar de verwachtingen van de klant sneller dan ooit veranderen, groeien, evolueren en versnellen – meer doorbraak en winstgevende groei leveren?

Voor bedrijven met Transformation mindset
Voor wie is het Bakker Business Transformation interessant?
- Management Diensten
- Computer Software
- Marketing, Sales & Reclame
- (Online) Opleidingen & Trainingen
- Bouw- & Infrabedrijven
- Financiële Dienstverlening
- Automotive
- (Bedrijfs-) Makelaardij
- Telecommunicatie
Staat jouw branche er niet bij?
Geen nood! Het Bakker Business Transformation leidt bij alle bedrijven die het stapsgewijs toepassen tot succes. Ook wanneer jij je in een geheel andere branche begeeft. Wij nemen dan ook graag de tijd om elkaar te leren kennen en de wensen en de mogelijkheden op elkaar af te stemmen. Wat we wel vragen is dat bereid bent te werken van uit een Transformation Mindset waarbij met regelmaar geanalyseerd en geoptimaliseerd wordt.

Transformation Mindset
De meeste Start-ups bestaan na 5 jaar niet meer. Een cijfer dat we keer op keer terugzien in onderzoeken. Toch is het aantal Start-ups dat nu de markt betreedt groter dan ooit.
De belangrijkste fouten die zij maken zijn:
- Te veel focussen op het product of de dienst (hun aanbod) in plaats van de behoefte van en de waarde voor de klant
- Het ontbreken van een effectieve strategie en de integratie ervan in het Business Model zodat het ook schort aan de uitvoerende kant
- Het linear denken in plaats van circulair waardoor het ontbreekt aan voortdurende herdefiniëring en verdere optimalisatie
- Het niet reageren op de markt – Het niet anticiperen op opkomende trends naast de bestaande strategie
Ook voor Scale-ups en Grown-up
De factoren die maken of een Start-up succesvol is of niet zijn ook van toepassing op Scale-ups en Grown-ups omdat zij anders alsnog het risico lopen om markt te verliezen of zelf geheel ten onder te gaan.
Van Sustainable naar Disruptive Innovation
In welke groeifase zit jij?

1. Start-up met potentie
Ben je een ondernemer met grote ambities en ben je ervan overtuigd dat succes niet uit kan blijven? Investeer dan bij aanvang in jouw Marketing Strategie.

2. Scale-up laat kansen liggen
Draai je best lekker maar weet je dat je interessante kansen laat liggen doordat je onvoldoende kennis en ervaring hebt van Marketing Automation?

3. Expansie voorbij succesvol
Zie jij jezelf als succesvol maar wordt je geregeld door de realiteit ingehaald en wil je verder optimaliseren en innoveren zodat je meer haalt uit jouw bedrijf?

Wie zijn die Start-ups?
De meest succesvolle Start-ups zijn van middelbare leeftijd
Onderzoekers analyseerden de leeftijd van alle oprichters van bedrijven. Ze ontdekten dat de gemiddelde leeftijd van de ondernemers die de snelst groeiende startups hebben opgericht 45 jaar is. Over het algemeen laat het empirische bewijs zien dat succesvolle ondernemers doorgaans van middelbare leeftijd zijn – niet jong.
Wil je weten of jouw bedrijf wel insteekt op maximaal voordeel voor jouw klanten en dus maximale omzetverhoging?
Succes is geen toeval
Doe de Value Scan en steek in op een strategie die future-proof is
Wacht niet tot blijkt dat succes of verdere groei van jouw bedrijf of organisatie uitblijft maar doe nu de Value Scan van Bakker Business Transformation. Gebaseerd op het Business Transformation Model. Met vragen over:
- Value Proposition Start-up
- Business Model Transformation
- Strategie bepaling
- Inbound Marketing Strategie
- Sales Organisatie Model
- Customer Service
- CRM & Automation
En krijg inzichtelijk welke verbeterpunten om aandacht vragen. Hoe zeker je misschien nu ook bent van jouw positie in de markt, verandering is uiteindelijk onvermijdelijk. Door hierop te anticiperen voorkom je het risico om marktaandeel te verliezen en blijft de omzet groeien.
Anticiperen op verandering
Wanneer uitstellen van de Transformatie geen optie is
Wanneer we denken aan het ontwikkelen van een strategie, gaat de aandacht al snel naar de Business Strategie. De bedrijfsstrategie. Met 30 jaar ervaring in marketing, zien we dat marketing vaak een bijzaak is en zich richt op activiteiten die leads en klanten op moet leveren zonder dat daar een strategie aan ten grondslag ligt. Niet gek ook wanneer je je bedenkt dat marketing vaak het verst van de persoonlijke motivatie van de ondernemer af ligt. Deze is doorgaans meer gemotiveerd zijn expertise als ondernemer te vermarkten dan dat hij een voorliefde heeft voor het vermarkten op zich. En toch is dat wel wat zijn bedrijf of organisatie moet doen. De typische Scale-Up is een heel eind gekomen zonder Marketing-, Sales– en Service Strategie maar op een gegeven moment loopt hij tegen een onzichtbaar plafond aan.
- De verdere groei is er uit.
- Concurrenten mét een succesvolle strategie maken een inhaalslag.
- De markt komt onder druk te staan door externe veranderingen. Denk aan Covid-19. Of de klantbehoefte is veranderd.
Stuk voor stuk redenen waardoor het niet meer zo vanzelf gaat als voorheen. Eigenlijk ben je dan als bedrijf of organisatie al te laat. Je doet er namelijk goed aan te anticiperen op veranderingen. Maar in ieder geval is dit hét moment om het opzetten van een effectieve strategie op alle lagen van de organisatie niet langer uit te stellen.
Onze nieuwsbrief
Let’s keep in touch
Word je geraakt door wat je hier op de site leest over Innovatie, Transformatie, Value Proposition, Business Models, Sustainability, Disruption, Marketing, Automation en meer? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.
Ja, ik wil samen transformeren!
Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief: