Risk Management
Het automatiseren van gegevensanalyse is een must
De 4 belangrijkste risico’s
De heilige graal tot langdurig succes
Hoewel ik ruim 27 jaar ervaring als Marketeer heb en de ins en outs van Marketing wel zo’n beetje ken, bleef ik mij verbazen over hoe weinig klantgericht de meeste bedrijven daadwerkelijk zijn. Dat ze jaar in, jaar uit, moeten blijven knokken om het hoofd boven water te houden en steeds harder hun best moeten doen om nieuwe en betere klanten aan te trekken. Natuurlijk vertelde ik hen dat ze zich tot de klant moesten richten in hun aanbod maar dat is niet hetzelfde als het belang van de klant – dat waar ze niet onderuit kunnen – in alles centraal te zetten. Ook had ik het gevoel dat er wat bleef ontbreken. Vandaar dat ik recent een aanvullende opleiding heb gevolgd bij Professor Christensen van Harvard Business School – één van de meest invloedrijke professoren -die hier jarenlang onderzoek naar heeft gedaan en mij precies kon uitleggen waarom het voor veel bedrijven moeilijk is om echt succesvol te zijn. Door zijn methode op mijn klanten toe te passen heb ik eindelijk de heilige graal in handen om hen langdurig vooruit te helpen en succesvoller te laten zijn dan voorheen terwijl het gehele bedrijfsproces er alleen maar eenvoudiger op wordt.
Wij denken dat je dit ook interessant vindt:
- Hoe ga je als onderneming om met Inflatie?
- Een holistische benadering van Marketing, Sales & Service
- Zorg dat je weet wat er speelt en betrek klanten bij jouw besluitvorming
- Hoe Data Analyse een organisatie vooruit helpt
- De grootste verandering begint met Business Model Transformation
- Waarom Bakker Business Transformation?
Bakker Business Transformation heeft zo’n 30 jaar ervaring met het uitzetten van een Marketing Strategie en de implementatie ervan in de praktijk. Zowel offline als online. Voor ZZP-ers, het Midden- en Kleinbedrijf (MKB) als voor grootzakelijke corporate organisaties. Succes komt voort uit de combinatie van up-to-date kennis en vaardigheden. Het opdoen van theorie en het toepassen in de praktijk met aansluitend individuele supervisie. Wil jij je aanmelden of wil je meer weten? Boek dan een vrijblijvend kennismakingsgesprek in. Uitbesteden kan uiteraard ook. Ook dan is het boeken van een kennismakingsgesprek een goed vertrekpunt.

Liever een Incompany Training?
Idealiter nemen wij bij voorkeur een begeleidende, coachende rol in bij het ontwikkelen en uitwerken van de Value Proposition als onderdeel van het Bakker Business Transformation en de executie ervan in de praktijk zodat het organisatie breed wordt uitgedragen en jouw klanten zich keer op keer ondersteund voelen bij het proces waarin ze zich bevinden en de taken waar zijn voor staan. Het ontwikkelen van een succesvolle Value Proposition is een proces op zichzelf. Het geven van Incompany Trainingen is dan ook vooral voorbehouden aan organisaties die dat proces reeds hebben doorlopen waarna alle medewerkers er binnen het eigen segment mee leren werken. Ook dan richten wij ons op de combinatie theorie en praktijk zodat het ook direct toepasbaar wordt. Wanneer er toch behoefte is aan een training vooraf dan kan dit in de vorm van een interactieve lezing waarin deelnemers kennis maken met het Bakker Business Transformation en de rol van een geoptimaliseerde Value Proposition daarbinnen. Dit heeft als grote voordeel dat er meer mensen betrokken worden bij de ontwikkeling ervan en het bottom up kan worden uitgerold in plaats van top down.
Wil je weten of jouw bedrijf wel insteekt op maximaal voordeel voor jouw klanten en dus maximale omzetverhoging?
Succes is geen toeval
Doe de Value Scan en steek in op een strategie die future-proof is
Wacht niet tot blijkt dat succes of verdere groei van jouw bedrijf of organisatie uitblijft maar doe nu de Value Scan van Bakker Business Transformation. Gebaseerd op het Business Transformation Model. Met vragen over:
- Value Proposition Start-up
- Business Model Transformation
- Strategie bepaling
- Inbound Marketing Strategie
- Sales Organisatie Model
- Customer Service
- CRM & Automation
En krijg inzichtelijk welke verbeterpunten om aandacht vragen. Hoe zeker je misschien nu ook bent van jouw positie in de markt, verandering is uiteindelijk onvermijdelijk. Door hierop te anticiperen voorkom je het risico om marktaandeel te verliezen en blijft de omzet groeien.
Onze nieuwsbrief
Let’s keep in touch
Word je geraakt door wat je hier op de site leest over Innovatie, Transformatie, Value Proposition, Business Models, Sustainability, Disruption, Marketing, Automation en meer? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.
Ja, ik wil samen transformeren!
Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief:
hbspt.forms.create({
region: “na1”,
portalId: “8828550”,
formId: “2f8857eb-e49e-4812-ba9d-94047c354f6e”
});