door Chantal | mrt 23, 2022 | Strategie
De Wat-vraag als fundament van de Business Strategie Bedrijven en organisaties met een goed uitgewerkte Business Strategie zijn succesvoller. Hierbij draait het om de Wat-vraag. Het helpt hen bij het bepalen van de antwoorden op vragen als: Wat proberen we te bereiken...
door Chantal | mrt 6, 2022 | Disruption, Innovation, Sustainable Innovation, Transformation
Innovatie verandert zelf ook Het lijkt misschien een nieuwe hype om te spreken over Innovatie als iets nieuws. Toch is Innovatie niet nieuw. De alles in één innovator In de 19de eeuw was de typische innovator – denk aan Edison – een zelfstandig ondernemer. Een ZZP-er... door chantal2 | jan 11, 2022 | Management, Marketing, Transformation
testen of het testen werkt door Chantal | aug 3, 2021 | Niet gecategoriseerd
The Eysenck Personality Inventory (EPI) measures two pervasive, independent dimensions of personality, Extraversion-Introversion and Neuroticism-Stability, which account for most of the variance in the personality domain. Each form contains 57 “Yes-No”...
door Chantal | jul 4, 2021 | Management, Sustainable Innovation, Transformation
Wat er fout gaat bij jezelf omvormen tot een betere concurrent In de bijna 30 jaar dat ik mij bezig hield met Marketing Strategie & Business Transformation viel mij op dat de meeste bedrijven probeerden zichzelf om te vormen tot aanzienlijk betere concurrenten om...
door Chantal | jun 22, 2021 | Innovation, Start-ups
Het geheim achter een succesvolle Start-up, Scale-up & Grown-up Vandaag de dag is het niet ongebruikelijk dat bedrijven die hun markten decennialang hebben gedomineerd, worden overrompeld door nieuwkomers met radicaal nieuwe bedrijfsmodellen. Aan de andere kant...
door Chantal | feb 19, 2021 | Disruption, Marketing
VAN CRISIS NAAR HERNIEUWING MICROMARKETINGSTRATEGIE De coronacrisis daagt ons uit onze keuzes te herzien. Dat geldt ook binnen de Marketing. Kwamen we voor de coronacrisis nog weg met een focus op Marketing Communicatie, het meest tot de verbeelding sprekende deel van...