E-Book: ChatGPT & Automatisering
Download hier het GRATIS E-Book over ChatGPT voor de optimalisatie en automatisering van bedrijfsprocessen. Over wat ChatGPT is, waarom je het als bedrijf of organisatie zou moeten inzetten en welke hoe je dit doet in jouw voordeel.

Marketing Automation
Het inzetten van strategische Marketing Automation levert altijd onmiddelijk groei op >>
Sales Automation
Succesvolle bedrijven worden nog succesvoller met de inzet van Sales Automation >>
Service Automation
Omdat ook bij bestaande klanten nog veel kansen onbenut zijn is Service Automation een must >>
DOEL E-BOOK: Nederlandse bedrijven helpen automatiseren
Doel van het E-Book over ChatGPT en Automatisering
Het doel van dit boek is om Nederlandse ondernemers te helpen bij het automatiseren van hun
bedrijfsprocessen met behulp van ChatGPT. Dit boek biedt een uitgebreide gids voor ondernemers die
willen leren hoe ze ChatGPT kunnen gebruiken om hun bedrijfsprocessen te stroomlijnen, tijd en geld
te besparen en de productiviteit te verhogen.
Klantervaring met ChatGPT in het Nederlands verbeteren
ChatGPT is een geavanceerde technologie die gebruikmaakt van kunstmatige intelligentie en
natuurlijke taalverwerking om gesprekken te voeren met klanten en andere belanghebbenden. Door
ChatGPT te integreren in hun bedrijfsprocessen, kunnen ondernemers de klantenservice verbeteren,
de verkoopprocessen automatiseren en de eciëntie van hun bedrijfsvoering verhogen.
In bedrijfssectoren die online actief zijn
Dit boek biedt praktische tips en technieken voor het gebruik van ChatGPT in verschillende
bedrijfssectoren, waaronder de detailhandel, de horeca, de gezondheidszorg, enzovoort. Het behandelt
ook verschillende ChatGPT-tools en -platforms die beschikbaar zijn voor ondernemers om te
gebruiken.
Stapsgewijs ChatGPT gebruiken
Bovendien biedt dit boek een stapsgewijze handleiding voor het opzetten van ChatGPT in uw bedrijf,
inclusief het opstellen van een implementatieplan, het trainen van uw team en het evalueren van de
resultaten. Het richt zich ook op het belang van het behouden van de menselijke touch bij het gebruik
van ChatGPT en hoe ondernemers kunnen zorgen voor een naadloze integratie van ChatGPT in hun
bedrijfsprocessen.
4 belangrijkste toepassingen
Klantenservice automatiseren
Met ChatGPT kun je de klantenservice van jouw bedrijf automatiseren. De chatbot kan vragen van
klanten beantwoorden en eventuele problemen oplossen. Zo hoeven je medewerkers minder tijd te
besteden aan klantenservice en kunnen ze zich richten op andere belangrijke taken.
Salesproces automatiseren
ChatGPT kan ook gebruikt worden om het salesproces te automatiseren. De chatbot kan bijvoorbeeld
leads genereren en potentiële klanten informatie geven over jouw producten of diensten. Zo kun je
meer sales genereren zonder dat je extra personeel hoeft aan te nemen.
HR-Proces automatiseren
Met ChatGPT kun je ook het HR-proces automatiseren. Zo kan de chatbot sollicitanten screenen en
vragen beantwoorden over de vacature. Daarnaast kan de chatbot ook informatie geven over het
bedrijf en de cultuur. Zo kun je het recruitmentproces stroomlijnen en tijd en geld besparen.
Marketingproces automatiseren
ChatGPT kan ook gebruikt worden om het marketingproces te automatiseren. Zo kan de chatbot
bijvoorbeeld nieuwsbrieven versturen en gepersonaliseerde aanbiedingen doen aan klanten. Op die
manier kun je meer leads genereren en de conversie verhogen.
Marketing Automation
Het inzetten van strategische Marketing Automation levert altijd onmiddelijk groei op >>
Sales Automation
Succesvolle bedrijven worden nog succesvoller met de inzet van Sales Automation >>
Service Automation
Omdat ook bij bestaande klanten nog veel kansen onbenut zijn is Service Automation een must >>
Waarom je klantgericht moet werken
- Organisaties die klantgericht werken ontwikkelen producten en diensten waar gegarandeerd behoefte aan is
- Door klantgericht te werken en de Value Proposition daarop af te stemmen geef je de concurrent het omkijken
- De effectiviteit op de werkvloer en in de relatie met klanten (Marketing, Sales & Service) neemt zienderogen toe
- Klanten worden aangespoord te kopen wat ze al van plan waren te kopen in plaats van wat jij wilt slijten
- Het is veel gemakkelijker duidelijk te communiceren wat je aanbiedt en wat de waarde daarvan is
- Organisaties en bedrijven gaan werken vanuit de relatie met de klant en dat geeft een meer human approach
Transformeren naar een langdurig succes
Werken rond een optimale klantervaring
Wanneer we als organisatie of bedrijf alles bouwen rond het leveren van een optimale klantervaring en de klant te betrekken bij het doorontwikkelen en verder optimaliseren zijn we langdurig verzekerd van klanten die terug blijven komen en als ambasadeur nieuwe klanten naar ons doorsturen.
Wanneer verdere groei uitblijft
Bakker Business Transformation weet ik als geen ander. Zij is ontstaan vanuit een Marketing Bureau dat dat dit keer op keer bij haar klanten terug zag. De reden waarom groei uitbleef was vaak pijnlijk zichtbaar. Het merendeel van de bedrijven is te veel op zichzelf gericht, op hun eigen kwaliteiten en hun eigen aanbod, waardoor de klant te veel sedundair wordt en verder groei en succes uitblijft.
Geen last meer van een overkill aan tools en andere hulpmiddelen
Bij Bakker Business Transformation weten we dat dit anders kan en moet. We weten na bijna 30 jaar wat anders kan en moet. Hoe je betere klanten aantrekt en ze ook binnenhoudt zodat zij langdurig voor omzet zorgen. We weten ook dat Marketing, Sales en Service niet eenvoudig is en dat de overkill aan tools en modellen het alleen maar complexer maakt. Dat er erg veel kansen blijven liggen. Kansen tot groei en omzetverhoging.
Eenvoudiger, overzichtelijker en een goed overzicht van de verbeterpunten
Het automatiseren van een groot deel van de Customer Journey, de klantreis, baseerd op een Customer Relation Management (CRM) systeem gekoppeld aan de Marketing, Sales en Service tools en de daarbij behorende dashboards vergoot het succes én maakt het vele malen eenvoudiger. Maar dat niet alleen. Het wordt bovendien veel inzichtelijker en dat komt de relatie met de klant ten goede. De data-analyse die hier op volgt brengt de verbeterpunten bovendien overzichtelijk in kaart zodat je als lerende organisatie geen kansen meer laat liggen.
Wil je weten of jouw bedrijf wel insteekt op maximaal voordeel voor jouw klanten en dus maximale omzetverhoging?
Succes is geen toeval
Doe de Value Scan en steek in op een strategie die future-proof is
Wacht niet tot blijkt dat succes of verdere groei van jouw bedrijf of organisatie uitblijft maar doe nu de Value Scan van Bakker Business Transformation. Gebaseerd op het Business Transformation Model. Met vragen over:
- Value Proposition Start-up
- Business Model Transformation
- Strategie bepaling
- Inbound Marketing Strategie
- Sales Organisatie Model
- Customer Service
- CRM & Automation
En krijg inzichtelijk welke verbeterpunten om aandacht vragen. Hoe zeker je misschien nu ook bent van jouw positie in de markt, verandering is uiteindelijk onvermijdelijk. Door hierop te anticiperen voorkom je het risico om marktaandeel te verliezen en blijft de omzet groeien.
Onze nieuwsbrief
Let’s keep in touch
Word je geraakt door wat je hier op de site leest over Innovatie, Transformatie, Value Proposition, Business Models, Sustainability, Disruption, Marketing, Automation en meer? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.
Ja, ik wil samen transformeren!
Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief:
region: “na1”,
portalId: “8828550”,
formId: “2f8857eb-e49e-4812-ba9d-94047c354f6e”
});