Bakker Business Transformation

Wij helpen Start-ups, Scale-ups en Grown-ups bij klantgerichte Transformatie & Innovatie. Zowel bedrijfskundig als bij de digitale transformatie. Dit doen we in sectoren waar Marketing en Customer Experience van grote waarde zijn. Van strategie tot en met realisatie. 

Bakker Business Transformation Logo

Missie

Het is onze missie om bedrijven en organisaties succesvoller te maken door zowel de diensten en producten, het bedrijf en de Marketing, Sales en Sevice Customer Centric in te richten.

Visie

Het is onze visie om leading te zijn in Nederland bij de Transformatie en Innovatie van Start-ups, Scale-ups en Grown-ups waardoor zij succesvoller zijn en hun werk met meer tevredenheid doen.

Doelstelling

Het is onze purpose bedrijven een toekomstvaste positie in de markt te helpen ontwikkelen en deze gezamelijk te consolideren waardoor succes geen toeval meer is maar een logisch gevolg.

Succes is geen toeval

Strategy Manager | Business Developer | Senior Marketeer | Eigenaar

Drs. Chantal Bakker (1970) is Senior Marketing Strateeg, Business Strateeg, Business Developer en Strategy Execution Manager met 30 jaar ervaring. Het grootste deel van de tijd als eigenaar van GLOBAL LEXIS Online Marketing, haar marketingbureau dat de hele transitie van Offline Marketing naar Online Marketing doormaakte. Zij was één van de allereerste Zoekmachine Optimalisatie (SEO) specialisten in Nederland en één van de allereerste Online Marketeers. Ze is gespecialiseerd in het aanscherpen en afstemmen van de Marketing Strategie op de Business Strategie vanuit een Customer Centric aanpak. Aan het begin van de Covid pandemie richtte zij Bakker Business Transformation op voor Transformatie en Innovatie Management Consultancy. Chantal studeerde traditionele Marketing aan Cambridge University (Engeland), Disruptive Strategy en Strategy Execution aan Harvard Business School, Engelse Taal- en Letterkunde aan de Rabdoud Universiteit Nijmegen en Book & Publishing aan de Universiteit Leiden. 

In de bijna 30 jaar dat ik als strateeg werkzaam was heb ik gemerkt dat de belangrijkste voorwaarde voor succes vaak ontbrak: Een klantgerichte benadering – de Customer Centric Strategy.  En minstens zo belangrijk, het uitrollen en consolideren ervan op alle lagen van de organisatie: De Value Proposition, het Business Model, Product Development, de Marketing Strategie, Business Strategy en de Automation van Marketing, Sales & Service. Nadat ik mij gespecialiseerd heb in Disruptive Strategy en Innovation Management heb ik het Bakker Business Transformation Model ontwikkeld waarmee bedrijven en organisaties gegarandeerd succesvoller worden en hun klanten en medewerkers meer tevreden zijn.  

Drs. Chantal Bakker

Strategy Manager | Business Developer | Senior Marketeer | Eigenaar , Bakker Business Transformation

Marktgeoriënteerd & Innovatief

IT / Business Transformation Manager

Haydar is een resultaatgerichte IT/Business veranderaar in harten nieren met ruim 30 jaar ervaring in IT/Business. Zijn omgeving kenmerkt hem als pragmatisch persoon, people manager en resultaat gericht. Sterk vermogen om effectief te organiseren, verantwoordelijkheid te nemen en op het juist moment taken te delegeren, problemen snel oplossen en duidelijk te communiceren. Is een natuurlijke leider met een zeer goed ontwikkelde leiderschapscompetentie, inclusief het vermogen om een goede balans te houden op tijd, geld en scope. Heeft een prestatie, resultaat, doelgerichte persoonlijkheid met een no
nonsens mentaliteit. Begrijpt als geen ander de uitdagingen van de klant en weet die te vertalen naar concrete oplossingen. Bovendien is hij ruim ervaren in Stakeholders Management en vindt dit van cruciaal belang. Hij weet als geen ander iedereen mee te krijgen. Haydar is analytisch zeer goed onderlegd en is een staat om zich binnen afzienbare tijd de uitdagingen, organisatie en de dynamiek van de omgeving snel eigen te maken. Dat maakt hem snel productief. Opdrachten, bedrijven en de  mensen erachter staan voor hem centraal. Hij heeft een flexibele houding en doet er alles aan om de opdracht met succes af te ronden. Zijn persoonlijke betrokkenheid en commitment staan bij hem hoog in het vaandel.

Sectoren expertise:

Private sector, overheid en semioverheid, energy, automotive, transport, commerciële, mission critical.

Expertise

• Verander manager, Kwartiermaker, nieuwe business units/programma/projecten opstarten
• Programma/project Management
• Algemeen (lijn) Management
• Portfolio Management
• Informatie Technologie, Security, Telecom, Energie Management
• Innovatie, commercie en Business Development

Motivatie

• Ondernemer: Initiator, risiconemer, open minded
• Katalysator: Doelgericht, verantwoordelijk, invloedrijk
• Resultaatgericht: Organiseren, realiseren
• Innovatief: Creatief, innovator
• Motivator: Groei, samenwerken
• Persoonlijk: Respectvol, sociaal, loyaal (mens staat centraal)

Competenties

• Operatie: Resultaatgericht, mediator, planning, besluitvaardig, bruggenbouwer
• Interpersoonlijk: Samenwerken, dialoog en luistervaardig
• Persoonlijk: Ondernemers, commerciële drive, initiatief
• Conceptueel: Marktgeoriënteerd, innovatief

Karaktereigenschappen

• Gedisciplineerd, zelfverzekerd, leider
• Creatief, abstract, actiegerichtheid
• Tolerant, warm, oprecht, openhartig
• Optimist, prestatiegericht, ondernemend
• Doorzetter, no nonsens mentaliteit
• Betrokken, eigenaarschap, verantwoordelijkheidsgevoel

Haydar Zöhre

Sr. Project/Interim Manager

Innovatieve Technologiën 

Innovation & Change Leader

Aernoudt Bottemanne (1969) is Senior Business Developer, Eco-Systeem (allianties & partnerships) Strateeg, Marketing/Branding Strateeg en Innovatie leider met 31 jaar ervaring. Hij heeft zich erop toegelegd om nieuwe business modellen uit te zetten door inzet van innovatieve technologiën met buitengewone gebruikerservaring (Zijn Massive Trasformative Purpose – MTP). Zo was hij mede verantwoordelijk voor het eerste mobiel bankieren platform (eind jaren 90). Als UX/CX Software Architect voor IBM, verschoof zijn werkgebied van de techniek meer naar de business kant zonder het contact het de techniek te verliezen. Daarnaast is hij tevens keynote speaker, o.a. op Sun Microsystems (nu Oracle) Java world tour op het gebied van mobiele java. Aernoudt is gespecialiseerd in het kristal helder krijgen van bedrijfsdoelstellingen en de bijbehorende propositie’s en vernieuwingen en dit meetbaar effectiever te vermarkten. Hij heeft dan ook zijn sporen verdiend in Marketing & Sales maar ook in Procurement / Vendor mgt. Hierbij is zijn credo “Maak van een klant een loyale fan”. Aernoudt is 4x onderscheiden als Wereldwijd Performer of the Year (3x sales (mgt) en 1 x alliances & channel) bij internationale bedrijven en won daarnaast naast meerdere innovatie en partnership awards.

In de 31 jaar dat ik werkzaam ben op het snijvlak van Business & Technologie heb ik met name 3 zaken opgemerkt die het verschil maken tussen succesvol zijn of niet. Interne en externe samenwerking. Een cultuur waarbinnen je fouten mag maken om er vervolgens samen van te leren. En begrip voor elkaar doormiddel van afstemming tussen alle afdelingen. Inclusief Business & Technologie. Door de jaren heen heb ik mij ontwikkeld van een technisch leider tot een Sales / Marketing strateeg die tevens functioneert als verbinder en tolk. Soms ook mediator. Dit heeft mijn klanten en opdrachtgevers grote resultaten opgeleverd en vaak ook een succesvolle interne transformatie.

Aernoudt Bottemanne MSc

Innovation & Change Leader

Wil je weten of jouw bedrijf wel insteekt op maximaal voordeel voor jouw klanten en dus maximale omzetverhoging?

Doe nu de Value Scan

Succes is geen toeval

Doe de Value Scan en steek in op een strategie die future-proof is

Wacht niet tot blijkt dat succes of verdere groei van jouw bedrijf of organisatie uitblijft maar doe nu de Value Scan van Bakker Business Transformation. Gebaseerd op het Business Transformation Model. Met vragen over:

En krijg inzichtelijk welke verbeterpunten om aandacht vragen. Hoe zeker je misschien nu ook bent van jouw positie in de markt, verandering is uiteindelijk onvermijdelijk. Door hierop te anticiperen voorkom je het risico om marktaandeel te verliezen en blijft de omzet groeien.

Onze nieuwsbrief

Let’s keep in touch

Word je geraakt door wat je hier op de site leest over Innovatie, Transformatie, Value Proposition, Business Models, Sustainability, Disruption, Marketing, Automation en meer? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil samen transformeren!

Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief:

Share This