Bakker Business Transformation
Wij helpen Start-ups, Scale-ups en Grown-ups bij de optimalisatie van hun verdienmodel. Hierbij steken we in op klantgerichte Transformatie & Innovatie en zetten thema’s als Duurzaamheid en Circulariteit winstgevend in. Zowel bedrijfskundig als bij de digitale transformatie. Dit doen we in sectoren waar van nature veel kansen blijven liggen en de verdere groei vaak stagneert. Strategie Ontwikkeling, Business Development, Marketing Automation, Customer Experience en Digitalisering zijn hierbij van grote waarde.

Missie
Het is onze missie om bedrijven en organisaties succesvoller te maken door zowel de diensten en producten, het bedrijf en de Marketing, Sales en Sevice Customer Centric in te richten.
Visie
Het is onze visie om leading te zijn in Nederland bij de Transformatie en Innovatie van Start-ups, Scale-ups en Grown-ups waardoor zij succesvoller zijn en hun werk met meer tevredenheid doen.
Doelstelling
Het is onze purpose bedrijven een toekomstvaste positie in de markt te helpen ontwikkelen en deze gezamelijk te consolideren waardoor succes geen toeval meer is maar een logisch gevolg.

Succes is geen toeval
Strategy Manager | Business Developer | Senior Marketeer | Eigenaar
Drs. Chantal Bakker (1970) is Strategie Manager, Senior Marketing Strateeg, Business Strateeg, Business Developer en Strategy Execution Manager met 30 jaar ervaring. Zij maakte met haar marketingbureau de hele transitie van Offline Marketing naar Online Marketing door. En zij was één van de allereerste Zoekmachine Optimalisatie (SEO) specialisten in Nederland en één van de allereerste Online Marketeers.
Harvard Business School specialisatie in Strategie Management
Ze is gespecialiseerd in het aanscherpen en afstemmen van de Marketing Strategie op de Business Strategie vanuit een Customer Centric aanpak. Hiertoe richtte zij Bakker Business Transformation op voor Transformatie en Innovatie Management Consultancy. Chantal studeerde:
- Traditionele Marketing aan Cambridge University (Engeland),
- Disruptive Strategy aan Harvard Business School
- Sustainable Business Strategy aan Harvard Business School
- Strategy Execution aan Harvard Business School
- Innovation Management aan Luiss University Rome
- Corporate Strategy aan University College London (UCL)
- Engelse Taal- en Letterkunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen
- Boekwetenschappen aan de Universiteit Leiden
Chapterleader Harvard Business School chapter Amsterdam / BeNeLux
Als chapterleader van Harvard Business School (HBS) afdeling Amsterdam / BeNeLux is Chantal verantwoordelijk voor het verzorgen van bijeenkomsten waarbij de overdracht en het uitwisselen van kennis over Business Management en Leiderschap centraal staan. Zij werkt hiervoor samen met gerenomeerde sprekers uit binnen en buitenland en heeft daarmee het doel de kennis over wat wel en wat niet werkt te verspreiden.
In 30 jaar dat ik als strateeg werkzaam ben heb ik gemerkt dat de belangrijkste voorwaarde voor succes vaak ontbrak: Een klantgerichte benadering – de Customer Centric Strategy. En minstens zo belangrijk, het uitrollen en consolideren ervan op alle lagen van de organisatie: De Business Strategy, de Value Proposition, het Business Model, Product Development, de Marketing Strategie en de Automation van Marketing, Sales & Service. Nadat ik mij gespecialiseerd heb in Disruptive Strategy, Innovation Management, Sustainable Business Strategy, Corporate Strategy en Strategy Execution heb ik het Bakker Business Transformation Model ontwikkeld waarmee bedrijven en organisaties gegarandeerd succesvoller worden en hun klanten en medewerkers meer tevreden zijn.

Marktgeoriënteerd & Innovatief
IT / Business Transformation Manager
Haydar is een resultaatgerichte IT/Business veranderaar in harten nieren met ruim 30 jaar ervaring in IT/Business. Zijn omgeving kenmerkt hem als pragmatisch persoon, people manager en resultaat gericht. Sterk vermogen om effectief te organiseren, verantwoordelijkheid te nemen en op het juist moment taken te delegeren, problemen snel oplossen en duidelijk te communiceren. Is een natuurlijke leider met een zeer goed ontwikkelde leiderschapscompetentie, inclusief het vermogen om een goede balans te houden op tijd, geld en scope. Heeft een prestatie, resultaat, doelgerichte persoonlijkheid met een no
nonsens mentaliteit. Begrijpt als geen ander de uitdagingen van de klant en weet die te vertalen naar concrete oplossingen. Bovendien is hij ruim ervaren in Stakeholders Management en vindt dit van cruciaal belang. Hij weet als geen ander iedereen mee te krijgen. Haydar is analytisch zeer goed onderlegd en is een staat om zich binnen afzienbare tijd de uitdagingen, organisatie en de dynamiek van de omgeving snel eigen te maken. Dat maakt hem snel productief. Opdrachten, bedrijven en de mensen erachter staan voor hem centraal. Hij heeft een flexibele houding en doet er alles aan om de opdracht met succes af te ronden. Zijn persoonlijke betrokkenheid en commitment staan bij hem hoog in het vaandel.
Sectoren expertise:
Private sector, overheid en semioverheid, energy, automotive, transport, commerciële, mission critical.
Expertise
• Verander manager, Kwartiermaker, nieuwe business units/programma/projecten opstarten
• Programma/project Management
• Algemeen (lijn) Management
• Portfolio Management
• Informatie Technologie, Security, Telecom, Energie Management
• Innovatie, commercie en Business Development
Motivatie
• Ondernemer: Initiator, risiconemer, open minded
• Katalysator: Doelgericht, verantwoordelijk, invloedrijk
• Resultaatgericht: Organiseren, realiseren
• Innovatief: Creatief, innovator
• Motivator: Groei, samenwerken
• Persoonlijk: Respectvol, sociaal, loyaal (mens staat centraal)
Competenties
• Operatie: Resultaatgericht, mediator, planning, besluitvaardig, bruggenbouwer
• Interpersoonlijk: Samenwerken, dialoog en luistervaardig
• Persoonlijk: Ondernemers, commerciële drive, initiatief
• Conceptueel: Marktgeoriënteerd, innovatief
Karaktereigenschappen
• Gedisciplineerd, zelfverzekerd, leider
• Creatief, abstract, actiegerichtheid
• Tolerant, warm, oprecht, openhartig
• Optimist, prestatiegericht, ondernemend
• Doorzetter, no nonsens mentaliteit
• Betrokken, eigenaarschap, verantwoordelijkheidsgevoel
Wil je weten of jouw bedrijf wel insteekt op maximaal voordeel voor jouw klanten en dus maximale omzetverhoging?
Succes is geen toeval
Doe de Value Scan en steek in op een strategie die future-proof is
Wacht niet tot blijkt dat succes of verdere groei van jouw bedrijf of organisatie uitblijft maar doe nu de Value Scan van Bakker Business Transformation. Gebaseerd op het Business Transformation Model. Met vragen over:
- Value Proposition Start-up
- Business Model Transformation
- Strategie bepaling
- Inbound Marketing Strategie
- Sales Organisatie Model
- Customer Service
- CRM & Automation
En krijg inzichtelijk welke verbeterpunten om aandacht vragen. Hoe zeker je misschien nu ook bent van jouw positie in de markt, verandering is uiteindelijk onvermijdelijk. Door hierop te anticiperen voorkom je het risico om marktaandeel te verliezen en blijft de omzet groeien.
Onze nieuwsbrief
Let’s keep in touch
Word je geraakt door wat je hier op de site leest over Innovatie, Transformatie, Value Proposition, Business Models, Sustainability, Disruption, Marketing, Automation en meer? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.
Ja, ik wil samen transformeren!
Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief: